Upławy

   Jeśli zauważysz na bieliźnie nadmiar wydzieliny z pochwy o jednolitej i kremowej konsystencji, nie martw się, gdyż jest czynnik fizjologiczny w okresie ciąży. Natomiast wydzielina z grudkami może świadczyć o zakażeniu grzybiczym. W okresie ciąży, gdy Twoja odporność jest obniżona jesteś szczególnie narażona na zakażenia grzybicze dróg rodnych. Na wizycie u ginekologa z pewnością zauważy on tą wydzielinę podczas wykonywania badania manualnego. Jeżeli będziesz dodatkowo odczuwać na codzień swędzenie, pieczenie, lekarz może Ci zalecić stosowanie odpowiednich dla kobiet w ciąży środków przeciwzapalnych i przeciwgrzybicznych w postaci czopków, przepisanych na receptę.

Specjalista odpowiada

Tabletki hormonalne i tycie

   Dzień dobry! Od roku biorę tabletki hormonalne i zauważyłam przyrost wagi. Czy to jest spowodowane tymi tabletkami?Prosze o odpowiedż i z góry dziękuję! Pozdrawiam!
   Przyrost masy ciała u kobiet stosujących antykoncepcję hormonalną jest związany albo ze wzrostem łaknienia, i wtedy trzeba stosować odpowiednią dietę i gimnastykować się, albo jest wynikiem zatrzymywania płynów, albo zmniejszeniem metabolizmu, i wtedy trzeba albo pogodzić się z tyciem, albo odstawić antykoncepcję hormonalną. Radzę skonsultować się z ginekologiem, może będzie można zmienić na inny preparat, po którym będzie Pani mniej tyła.


 



Przygotowania do ciąży
Ciąża
Anemia w ciąży
Bezsenność w ciąży
Bóle głowy
Bóle kręgosłupa
Hemoroidy
Mdłości i wymioty w ciąży
Obrzęki w ciąży
Rozstępy
Skurcze w ciąży
Upławy
Wzdęcia
Zapalenie pęcherza
Zaparcia w ciąży
Zgaga w ciąży
Żylaki
Odzież ciążowa


2010 www.ciaza.info.pl