Bóle kręgosłupa

   Zauważasz, ze nie jesteś już w stanie pomieścić się w ubraniach, które nosiłaś do tej pory? Przy tym coraz częściej bolą Cię plecy i sam kręgosłup? Przyrost wagi w ciąży jest najnormalniejszym zjawiskiem. Odpowiednio powinien wynosić od 9 do 15 kilogramów, w zależności od tego, jaką wagę miałaś przed ciążą. Ale czy wskaźnik przybierania masy ciała jest prawidłowy, czy też za wysoki, każdorazowo pojawiają się bóle kręgosłupa. Związane jest to ze zwiększeniem ciężaru, jaki musi on utrzymać, a także z jego stopniową zmianą środka ciężkości. Aby uniknąć bólów kręgosłupa staraj się, nie chodzić na butach z wysokim obcasem, Twoje obuwie powinno być przede wszystkim wygodne. Nie zakładaj nogi na nogę. Dla kobiet w ciąży, ta pozycja siedzenia nie jest odpowiednia. Staraj się utrzymywać prostą sylwetkę i unikać długiego stania w miejscu. A tak naprawdę dobrze by było, gdybyś codziennie lub przynajmniej kilka razy w tygodniu wykonywała ćwiczenia dla kobiet w ciąży. A może skorzystasz z gimnastyki dla kobiet w ciąży podczas realizacji programu w szkole rodzenia? Warto zapisać się na zajęcia.

Specjalista odpowiada

Wypadanie włosów na tle hormonalnym?

   Witam, Przez około rok brałam tabletki antykoncepcyjne Yasmine. Wypadały mi w tym czasie włosy w stopniu o wiele większym, niż przed braniem tabletek. Czy mogło to być spowodowane tymi tabletkami? Po odstawieniu, dwa miesiące temu, sytuacja nie uległa polepszeniu, nadal wypadają, nawet odrosty, do tego bardzo się przetłuszczają. Nie jest dobrze, chyba coraz gorzej.... Dodam, że robiłam badnie testosteronu i jest chyba zupełnie w normie, bo jakieś 4 msc był na poziomie 20. Teraz, po odstawiniu tabletek, zrobiłam badanie: prolaktyny - wynik 36 i DHEA SO4 na poziomie 155. Hormony tarczycy i cała reszta badań też jest w porządku - sprawdzone przez lekarzy. Ponad to, muszę dodać, że włosy były oglądne już przez całą masę dermatologów i żaden, oprócz witamin i różnych wcierek mi nie polecał. A efektu przestania wypadania brak - połowa włosów ubyła.... Czy tabletki mogły spowodować wypadnie? Czy po ich odstawieniu też mogą mi wypadać? I jak długo ewentualnie? I chciałam się zapytać, w jakim dniu należy robić badanie estradiolu i progesteronu? Czy może badać jakieś inne hormony? Bardzo dziękuję za w miarę szybką odpowiedź. Pozdrawiam, Anna
   U kobiet wypadanie włosów skóry głowy, o ile jest na podłożu hormonalnym, ma związek z nadmiarem hormonów androgennych. Yasmin zawiera progestagen pozbawiony takiego działania. Wydaje się więc, że przyjmowanie Yasminu nie mogło być przyczyną wypadania włosów. Jeżeli miesiączkuje Pani regularnie, to chyba jest inna przyczyna, nie hormonalna. Dni, w których przeprowadza się badania tych hormonów, których stężenia zmieniają się podczas trwania cyklu, są uzależnione od celu wykonywania badań. Dla oceny hormonalnej cyklu estradiol należy wykonać co najmniej raz, pomiędzy 2 a 5 dniem cyklu. Przy czym należy zaznaczyć, że samo badanie estradiolu może nie być wystarczające. Progesteron


 



Przygotowania do ciąży
Ciąża
Anemia w ciąży
Bezsenność w ciąży
Bóle głowy
Bóle kręgosłupa
Hemoroidy
Mdłości i wymioty w ciąży
Obrzęki w ciąży
Rozstępy
Skurcze w ciąży
Upławy
Wzdęcia
Zapalenie pęcherza
Zaparcia w ciąży
Zgaga w ciąży
Żylaki
Odzież ciążowa


2010 www.ciaza.info.pl